150 millioner kan se Tutta & co.

I FOKUS: Til helgen får det norske publikum en smakebit på hvor stort golf er internasjonalt. (Foto: All Over Press)

TV-giganten Golf Channel kommer til Norge når Suzann Pro Challenge slår i gang søndag. Det betyr potensielt 150 millioner seere.

Årets golf-happening i Norge nærmer seg stormskritt, når Suzann Pro Challenge slår i gang til helgen. Når Suzann Pettersen, Annika Sörenstam, Yani Tseng og Lorena Ochoa skal måle muskler, kan golf-interesserte over hele verden følge med.

- Det blir et opplegg med kraner og kameraer som i ikke har sett før i norge. Gjennom sine nettverk i Nord-Amerika, Mellom-Amerika, Karibia og Asia sender Golf Channel sine bilder, og gjennom vårt selskap skal vi også selge til våre forbindelser, røper Tuttas manager, Kevin Skabo i et intervju med Aftenposten.

De profilerte verdensstjernene er ikke de eneste som får vist seg frem under turneringen. Åtte av de beste 17 og 18-åringene fra Norge og Sverige møtes samtidig til ”landskamp” for henholdsvis Team Suzann og Team Annika. De unge spillerne kan vente seg mye oppmerksomhet da de slår ut få minutter før verdensstjernene.

Det norske Team Suzann består av Stine Pettersen, Maria Tønnessen, Marthe Wold, Vilde Eriksen, Kristian Krogh Johannessen, Kristoffer Ventura, Mathias Bunæs og Petter Mikalsen.


Norsk Golf ønsker at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ber om en saklig og respektfull tone i kommentarfeltet. Vi tillater ikke banning, diskriminerende utsagn, utskjelling av andre debattanter, enkeltpersoner og grupper.

Innlegg som ikke er skrevet med fullt navn vil bli noe strengere moderert. Vi fjerner alle innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom. Gjentatte brudd på reglene kan føre til utestengelse.