Færre sponsorer for toppgolferne

INGEN LOGOER: Vijay Singh spiller uten logo på sine skjorter eller gensere. (Foto: Getty Images)

Finanskrisen har gjort det vesentlig vanskeligere å være toppgolfer.

"Vanskeligere" i den forstand at summene ikke er like store som før, og at det er færre aktører som er villig til å bruke penger i det hele tatt på golferne. Geoff Ogilvy og Vijay Singh, for eksempel, er to spillere som ikke har en eneste synlig sponsorlogo på sine skjorter.
Og det er økonomien, eller finanskrisen som alle kaller det, som har skylden.
Chubby Chandler (herlig navn), sjefen for det londonbaserte Sports Management (trenger neppe noen nærmere oversettelse), med spillere som Ernie Els, Lee Westwood og Rory McIlroy i sin stall, har merket seg en sterkt nedadgående trend når han forhandler på sine klienters vegne.
Det som minner om ganske dårlige tilbud, viser seg å være mer enn rettferdig, gitt dagens marked.
- Hvis du får 50 prosent av det du fikk for to år siden, så gjør du det ganske bra, sa Chandler under World Golf Championships-CA Championship i helgen, ifølge pgatour.com. - Vi har alle vært nødt til å justere våre forventninger.


Norsk Golf ønsker at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ber om en saklig og respektfull tone i kommentarfeltet. Vi tillater ikke banning, diskriminerende utsagn, utskjelling av andre debattanter, enkeltpersoner og grupper.

Innlegg som ikke er skrevet med fullt navn vil bli noe strengere moderert. Vi fjerner alle innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom. Gjentatte brudd på reglene kan føre til utestengelse.