Her bygger han Garcias driver

Slik bygger TaylorMade en TriSpeed-driver til den spanske matadoren.

Bli med inn i utstyrsbussen til TaylorMade på tour. I løpet av drøye tre minutter bygger teknikeren en driver til Sergio Garcia etter hans egne spesifikasjoner.

Først kom maksimalstørrelsen 460 cc, deretter vektskruene som gjorde at man kunne frandre ballbanen med en skrutrekker – og så kom Flight Control-teknologien (FCT) som gjorde at man like enkelt kunne justere køllehodet.

R9 SuperTri er den første TaylorMade-driveren som kombinerer alle disse tingene.

Den forrige R9 hadde et mer kompakt hode (420 cc) da vektskruene gjorde en for tung for maksimalstørelsen, men nå har ingeniørene konstruert et køllehode med tynnere og lettere materialer.

Med FCT og vektskruer skal man nå kunne justere ballbanen med opptil 70 meter fra side til side for å kunne tilpasse køllen til ulike svinger. Med større køllehode er R9 blitt mer tilgivende for slag utenfor køllebladets senter. Og med tyngdepunktet plassert ytterligere et par millimeter bakover, skal det være enklere å få ballen i lufta.



Norsk Golf ønsker at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ber om en saklig og respektfull tone i kommentarfeltet. Vi tillater ikke banning, diskriminerende utsagn, utskjelling av andre debattanter, enkeltpersoner og grupper.

Innlegg som ikke er skrevet med fullt navn vil bli noe strengere moderert. Vi fjerner alle innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom. Gjentatte brudd på reglene kan føre til utestengelse.