Kreativ pro

KREATIV: Jarle Liland i Mandal GK økte antall protimer etter kreativ markedsføring. (FOTO; Vidar Ertzeid)

Pro Jarle Liland i Mandal GK fikk sving på butikken med kreativ markedsføring på banen. 

Pro Jarle Liland i Mandal Golfklubb kjenner godt medlemmene i klubben sin, og mente så absolutt at noen trengte litt ekstra hjelp for å få fart på spillet sitt.

Og med noen morsomme skilt i skogen langs fairways, fikk han virkelig sving på butikken sin.

- Jeg økte virkelig antall private protimer betraktelig med å minne medlemmer og greenfeespillere om at noen timer på driving rangen sammen med meg kanskje ikke hadde vært så dumt, - sier Liland.

Ideen fikk han fra filmen ”Selskapsgolferen”, der Stig Helmer Olsson og Ole Bramserud utfolder seg med morsomt og utradisjonelt golfspill.

En episode Liland ikke glemmer, er om ekteparet som ringte ham fra hull 5 og sa at de var på sopptur og trengte hjelp. Etter noen dager med instruksjon på rangen ringte mannen igjen og fortalte at nå måtte de kjøpe kantarellene i butikken – forteller en humrende Liland.



Norsk Golf ønsker at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ber om en saklig og respektfull tone i kommentarfeltet. Vi tillater ikke banning, diskriminerende utsagn, utskjelling av andre debattanter, enkeltpersoner og grupper.

Innlegg som ikke er skrevet med fullt navn vil bli noe strengere moderert. Vi fjerner alle innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom. Gjentatte brudd på reglene kan føre til utestengelse.