– Vi gjør dette for å vise at golf ikke er så alvorlig som mange tror

– Vi gjør dette for å vise at golf ikke er så alvorlig som mange tror

Når Holtsmark-pro Martin Simensen ikke er på rangen eller banen og hjelper klubbens medlemmer med å bli bedre golfspillere, lager han videoer til klubbens Facebook-side. (Skjermdump: Holtsmark Golf/Facebook)

Holtsmark GKs pro Martin Simensen har gjort klubbens Facebook-proful til ikke bare en informasjonsside, men også en underholdningsportal. 

I disse dager har Holtsmark Golf i Sylling i Buskerud rullet ut den nye videoblogg-serien «Holtsmark Golf Vlog Challenge» på sine Facebook-sider og YouTube-konto, der proen Martin Simensen utfordrer en av klubbens ivrige medlemmer i en rekke morsomme utfordringer.

Med seg på golfbanen har Simensen og ti-handicaperen Alex med alt fra links-køller til barnekøller og squash-baller.

– Litt av hensikten er å vise litt mer bredde i golfen. Vi må ikke være redde for å ha det gøy! Jeg har undervist golf i 20 år og sett mange ganger at golfere fort ta seg selv litt pretensiøst. Vi på Holtsmark ønsker å representere en litt mer «laid-back» tilnærming til golfen. Vi gjør dette for å vise at golf ikke er så seriøst og alvorlig som mange tror, smiler Simensen.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Martin Simensen i aksjon i Holtsmark Golf Vlog Challenge– med barnekølle. 

Hvis du scroller nedover tidslinjen til Holtsmark på Facebook, vil du imidlertid se at alt ikke bare er tull og tøys. Her finner du alt fra banestatus, kursinformasjon, instruksjonsvideoer, live-videoer fra turneringer og bilder som medlemmene selv har delt.

Facebook-siden har så variert – og ikke minst mye innhold –  at den nå er i ferd med å overta for nettsiden som klubbens viktigste portal ut til medlemmer og potensielle medlemmer.

Vi er helt avhengig av rekruttering, og Facebook er en fin måte å vise oss frem til flere mennesker på

Martin Simensen

– Vi bruker Facebook til mange forskjellige ting, og vi varierer innholdet vi publiserer, så mye som mulig. Det er viktig å vise bredden av hva golfklubben driver med. Vi er helt avhengig av rekruttering, og Facebook er en fin måte å vise oss frem til flere mennesker på.

Simensen medgir at filmingen og redigeringen tar mye tid.

– Det er mange om beinet på Facebook, og det tar ikke lang tid før ting blir gammelt. Da handler det om å legge ut innhold som folk synes er interessant. Det er ganske tidkrevende, men med nye smarttelefoner og redigeringsprogrammer er det blitt veldig intuitivt og tilgjengelig. Jeg anbefaler flere klubber å satse på Facebook-sidene. Det er en veldig effektiv måte å nå frem med budskapet sitt på!

Se de første episodene av Holtsmark Golf Vlog Challenge under!


Norsk Golf ønsker at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ber om en saklig og respektfull tone i kommentarfeltet. Vi tillater ikke banning, diskriminerende utsagn, utskjelling av andre debattanter, enkeltpersoner og grupper.

Innlegg som ikke er skrevet med fullt navn vil bli noe strengere moderert. Vi fjerner alle innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom. Gjentatte brudd på reglene kan føre til utestengelse.