Rapporten fra tredje kvartal tyder på et selskap i fremgang. Aksjen var opp nesten 20% etter annonseringen. Ikke rart med tanke på at netto salg for kvartalet er $178.2 millioner (over 1 milliard NOK). Dette er en forbedring på 21% i forhold til forrige år. Forventet omsetning for året er justert opp fra $820 millioner til $836 millioner (5 milliarder vs. 5.1 milliarder NOK).

 

Det er ikke bare gull og grønne skoger. Bedre salgstall gir fremdeles tap, men det ble redusert fra $86.8 millioner i 2012 til $21.2 millioner i år (529 millioner vs. 129 millioner NOK).

 

Selskapets leder, Chip Brewer, sier til Golf Digest at introduksjon av nye produkter er nøkkelen.

 

– Vi skal ha energi og spenning gjennom hele året. Hvis du lanserer nye produkter kun i første kvartal må du holde deg fast for harde livet resten av året. Det er ikke lenger slik det foregår.

 

Trenden er klar. Vi ser TaylorMade sammen med Callaway lede an. Lanseringer gjennom hele året er ikke nytt for dem, men med SLDR og Optiforce tidligere i år ble det veldig tydelig at nå betyr det mer. To viktige lanseringer midt i sesongen. Produkter som hadde fortjent store fanfarer og arrangement på PGA Show i januar kom nesten som en overraskelse på de aller fleste.Var det vellykket? Nja, er vel svaret. Men det betyr ikke at de endrer taktikk. Dette vil vi se mer av i tiden som kommer. Lanseringer gjennom hele året og produkter som går direkte i krig med motstanderens nye superkølle blir normen, ikke unntaket.

 

 

 

Kilde: Golf Digest