Det avslører Tigers agent, Mark Steinberg overfor ESPN. I følge Steinberg vil den nye avtalen «med god margin» sikre at Tiger forblir golfsportens best betale utøver. Med tanke på at Rorys kontrakt med Nike ryktes å være verdt 250 millioner dollar fordelt på ti år, over 1,4 milliarder kroner, er det nok ikke småpenger det er snakk om for Tiger heller.

 

I følge Steinberg har partene entret sluttfasen av reforhandlingene av kontrakten, og det er ventet at Tiger signerer rett etter U.S. Open. på Merion som starter 13. juni.

 

– Dokumentet ligger der foran meg. Det er bare et spørsmål om tid, sa Tiger til reporterne etter å ha avsluttet med en skuffende 65. plass i helgens Memorial-turnering hvor han var regjerende mester.

 

Woods nåværende kontrakt ble signert i 2006 og går ut ved slutten av året. Det kommer neppe som et stort sjokk at Tiger holder seg trofast til Nike, som var en av få sponsorer som var trofaste mot ham i kjølvannet av den berømte thanksgiving-natten i 2009. Det angrer de nok ikke på i dag.

 

Woods sier likevel at han har holdt mulighetene åpne.

 

– Det er alltid mange muligheter der ute, og man må se på alternativene, sier Woods.

 

Etter fire seiere allerede i år ser han sterkere ut enn på mange år, og har mildt sagt gode forhandlingskort på hånden. I motsetning til Tiger selv, sier hans agent at det aldri var noe særlig sannsynlighet for at han skulle velge å gå over til en konkurrent. Nike har vært hans største støttespiller siden han entret proffsirkuset for 17 år siden.

 

Steinberg ønsker ikke å si noe om hvor store penger det er snakk om i den nye avtalen.

 

– Tiger har fortsatt mye igjen av sin karriere, men med den nye foreslåtte avtalen føler jeg meg rimelig sikker på at han vil bli med Nike resten av karrieren.

 

I sin årlige oversikt over amerikas best betalte idrettsutøvere, «The Fortunate 50» anslo de at Woods tjente 40 millioner dollar utenfor golfbanen.

 

Steinberg ønsket ikke å kommentere om summen stemmer, utover at «disse tallene historisk sett har vært for lave».

 

Woods mistet sine avtaler med Buick, Tag Heuer, American Express, Gatorade, AT&T, Accenture og Gilette etter utroskapsskandalen, men har på relativt kort tid bygget opp sin salgbarhet igjen. I tillegg til Nike har Woods i dag avtaler med EA Sports, Rolex, Fuse, NetJets og Kowa.

 

 

 

 

(Kilde: espn.com)