Første sniktitt på Callaway og TaylorMades 2020-drivere

PGA Tour-spillernes bager fungerer som utstillingsvindu for TaylorMade og Callaways nyeste drivere. Her er første titt på Callaway MAVRIK- og TaylorMade SIM-driverne.

Publisert

Det nærmer seg den tiden av året hvor de store utstyrsprodusentene lanserer sine nyheter for årets sesong.

De siste årene har Callaways Epic-serie og TaylorMades M-serie vært blant de mest etterspurte driverne på markedet. Nå er det duket for navnebytter på driver- og fairwaywood-seriene til begge utstyrsgigantene.

Når PGA Tour-turneringen Sentry Tournament of Champions slår i gang denne uken, blir det også med nye drivere i bagene for de fleste Callaway- og TaylorMade-spillerne.

Callaway MAVRIK ser ut til å avløse deres Epic Flash-serie, og nylig dukket den opp på USGAs liste over godkjente drivere. Ut fra de få bildene som finnes av driveren så langt, beholder den Jailbreak-stengene fra Epic-serien, og får en ny slagflate som er konstruert ved hjelp av kunstig intelligens for å skape en så eksplosiv og effektiv slagflate som mulig.

(Artikkelen fortsetter under)

MAVRIK vil komme i en standardversjon og Sub Zero-versjon, og som vanlig vil det bli en rekke justeringsmuligheter for å manipulere ballbanen. Det ser også ut til å fortsatt være utstrakt bruk av karbonfiber i køllehodet, og det oransje fargetemaet står i sterk kontrast til fjorårets grønne og gule Epic Flash-driver.

(Artikkelen fortsetter under)

Mens Callaways MAVRIK-driver allerede dukket opp i bagen til Xander Schauffele under President’s Cup for tre uker siden, får TaylorMades nye SIM-drivere sin tourdebut denne uken.

I likhet med MAVRIK har også SIM (Speed in Motion) dukket opp på USGAs liste over godkjente drivere. M5 og M6 sin arvtager kommer i tre versjoner: SIM, som har flyttbare vekter i køllehodet for å justere mellom fade og draw, SIM Max uten den samme flyttbare vekten og med vekten flyttet enda lenger ned og bak i køllehodet for høyere ballbane, og SIM Max D, som skal hjelpe spillerne som sliter med en slice.

(Artikkelen fortsetter under)

Det de derimot har til felles, er slagflateteknologien og enda mer bruk av lett karbonfiber i køllehodet sammenlignet med tidligere modeller.

Slagflaten ser fortsatt ut til å ha «Speed Injected Twist Face», der det er sprøytet et gummilignende materiale på innsiden av slagflaten for å sikre at driveren ligger så nær den tillatte grensen for trampolineeffekt som mulig.

Den største endringen ser ut til å være i designen på sålen (undersiden av køllehodet), med en kjøl-lignende struktur som angivelig skal gi køllehodet bedre aerodynamiske egenskaper.

Callaway foreløpig har vært sparsommelige med offisielle bilder av sin MAVRIK-serie. TaylorMade har på sin side allerede lagt ut flere bilder på Instagram av SIM-driverne, og det nye blå fargeteamet minner utvilsomt om deres SLDR-driver fra 2014:

View this post on Instagram                   It’s shaping up to be a *big* 2020. #SIMdriver Happy New Year, from #TeamTaylorMade! A post shared by TaylorMade Golf (@taylormadegolf) on Jan 1, 2020 at 9:42pm PST

Norsk Golf kommer tilbake med mer etter hvert som det slippes offisiell informasjon om de nye køllene.

Les også: Speedzone er Cobras nye storlansering

Powered by Labrador CMS