Det skriver Innovasjon Norges reiselivsdirektør, Per-Arne Tuftin i et blogginnlegg mandag. Han presiserer at det ikke er snakk om en sponsoravtale, men en avtale der hun skal gjøre en jobb for selskapet i USA. Målet er at hun gjennom golf skal nå amerikanske golferes hjerter. Dette blir første gang Innivasjon Norge benytter en kjent person i markedsføringssammenheng internasjonalt.

 

– Suzann er etter vårt syn for tiden Norges aller største internasjonale idrettsstjerne i en idrett som er stor over hele verden. Suzann spiller det meste av året på LPGA-Touren og er nok mer anerkjent i USA enn hjemme i Norge. Golfinteressen i USA er svært stor med ca. 25 millioner registrerte golfere. Mange av dem passer godt inn i målgruppen for de vi prøver å få til å besøke Norge, skriver Tuftin i sin blogg, og fortsetter:

 

– Suzann Pettersen elsker Norge og uttaler at hun er stolt over å kunne jobbe med oss for å få mer fokus på Norge i USA. Hun fremstår også som en utmerket representant for verdiene i merkevaren Norge. Vi skal blant annet bruke Susann på kundearrangementer i vårt arbeid mot turoperatører og i forbindelse med pressearrangementer. I tillegg skal Suzann også presentere sine reisetips i Norge på visitnorway.com.