NGF og Chrisco Golf inngår samarbeid

Danske Ecco og det japanske merket Srixon er Norges Golfforbunds nye utstyrssponsorer. Dermed venter også et navneskifte for Norges fremste juniortour.

Publisert

Representanter fra Chrisco Golf og Norges Golfforbund møttes denne uken på Ullevål Stadion for å skrive under en fireårsavtale. NGF har vært i dialog med flere utstyrsleverandører de siste månedene, etter at den nåværende utstyrsavtalen med Titleist/Acushnet utløper ved årsskiftet. 

Valget falt til slutt på Srixon. NGF mener det er dem som best kan hjelpe forbundet i juniorsatsingen videre.

– Srixon har tydelig signalisert at de ønsker å være med og utvikle juniorgolfen i Norge.  De har vist sterk motivasjon og engasjement, sier Tor-Anders Hanssen, generalsekretær i NGF.

– Vi tror dette samarbeidet vil være til styrke for vår ungdoms- og juniorsatsing, og vi er veldig glad for at vi har fått denne avtalen på plass. I kombinasjon med samarbeidsavtalen med Narvesen har dette gitt oss enorme muligheter til å utvikle juniorgolfen i Norge.

Hanssen sier Srixon kommer til å være et godt synlig navn i Golf-Norge i årene fremover.  

– Denne avtalen handler ikke bare om x antall baller, bager og representasjonsspillere. Dette handler om hvordan vi skal løfte Golf-Norge sammen.

I tillegg til tilgang på Srixon-køller, baller og ECCO-sko vil NGF-juniorer få mulighet til å få tilpasset køller. Samtidig kommer touren for Norges beste juniorspillere, Titlteist Tour, til å få et nytt navn.

– Vi i Chrisco (distributøren av Srixon og Ecco i Norge journ. anm.) har alltid vært opptatt av å støtte yngre spillere. Allerede på 1980-tallet hadde vi merket RAM, som både Øyvind Rojahn, Per Haugsrud og Thomas Nilsen spilte på. Når vi nå fikk sjansen til å jobbe med golfforbundet, var vi veldig interessert i det, sier Ole Christian Selbekk i Chrisco Golf til Norsk Golf.

– Srixon er stort på verdensbasis og har i dag 77 spillere på de forskjellige tourene. Samarbeidet med NGF er en mulighet for oss til å spre Srixon-navnet og gjøre det enda mer kjent i Norge, sier Selbekk.

Powered by Labrador CMS