Representanter fra Chrisco Golf og Norges Golfforbund møttes denne uken på Ullevål Stadion for å skrive under en fireårsavtale. NGF har vært i dialog med flere utstyrsleverandører de siste månedene, etter at den nåværende utstyrsavtalen med Titleist/Acushnet utløper ved årsskiftet. 

Valget falt til slutt på Srixon. NGF mener det er dem som best kan hjelpe forbundet i juniorsatsingen videre.

– Srixon har tydelig signalisert at de ønsker å være med og utvikle juniorgolfen i Norge.  De har vist sterk motivasjon og engasjement, sier Tor-Anders Hanssen, generalsekretær i NGF.

– Vi tror dette samarbeidet vil være til styrke for vår ungdoms- og juniorsatsing, og vi er veldig glad for at vi har fått denne avtalen på plass. I kombinasjon med samarbeidsavtalen med Narvesen har dette gitt oss enorme muligheter til å utvikle juniorgolfen i Norge.

Hanssen sier Srixon kommer til å være et godt synlig navn i Golf-Norge i årene fremover.  

– Denne avtalen handler ikke bare om x antall baller, bager og representasjonsspillere. Dette handler om hvordan vi skal løfte Golf-Norge sammen.

I tillegg til tilgang på Srixon-køller, baller og ECCO-sko vil NGF-juniorer få mulighet til å få tilpasset køller. Samtidig kommer touren for Norges beste juniorspillere, Titlteist Tour, til å få et nytt navn.

– Vi i Chrisco (distributøren av Srixon og Ecco i Norge journ. anm.) har alltid vært opptatt av å støtte yngre spillere. Allerede på 1980-tallet hadde vi merket RAM, som både Øyvind Rojahn, Per Haugsrud og Thomas Nilsen spilte på. Når vi nå fikk sjansen til å jobbe med golfforbundet, var vi veldig interessert i det, sier Ole Christian Selbekk i Chrisco Golf til Norsk Golf.

– Srixon er stort på verdensbasis og har i dag 77 spillere på de forskjellige tourene. Samarbeidet med NGF er en mulighet for oss til å spre Srixon-navnet og gjøre det enda mer kjent i Norge, sier Selbekk.