Norges Golfforbund er i gang nå en markedskampanje for å øke interessen blant nordmenn for å spille golf. Slagordet er ”Jo mer vi er sammen”. 


– Vi skal markedsføre golf som en idrett som skaper bro mellom forskjellige generasjoner og forskjellige ferdighetsnivåer, sier markedssjef Atle Øy.

– Ved å få flere kvinner og barn på banen, blir ikke tidsklemma en like stor utfordring. Tid man deler med de man er glad i, rammes ikke av denne klemma.

Filmen som skal spilles inn på Haga golfklubb den 19 mai, vil bli vist på TV og kino. Det trengs ca 50 statister i alle aldere. 

– Vi skal vise mangfoldet i golfen og derfor skal man representere forskjellige yrkesgrupper. Om noen har kokkeklær, brannmann-klær, politiuniform, butikkdrakt etc så er det veldig bra.  Alle yrkesgrupper er interessante, sier Øy

Det viktigste er imidlertid å få nok personer. De som kommer må også ha med seg vanlige golfklær og minst en kølle. Aller helst bag med flere køller. Man må påregne å være på Haga hele dagen, men vi kan også ha bruk for noen som bare kan før eller etter kl 12. Mat vil bli servert.

Noe for deg? Send en epost til Kristin.gunhildrud@golfforbundet.no så raskt som mulig. Blant de som deltar vil NGF også trekke ut noen premier som takk for hjelpen.