Virksomheten inkluderer stiftelsen «Tiger Woods Foundation» og de tre PGA Tour-turneringene Quicken Loans National, Genesis Open og Hero World Challenge, hans banedesignselskap og hans restaurant i Florida.

Dette er nok et tegn på en golfkarriere som er på hell.

– Jeg tar det neste steget i det jeg kaller «kapittel 2: min evolusjon som en konkurransemann utenfor golfbanen, sa Tiger under lanseringen.

– I det jeg starter et nytt kapittel med TGR, er jeg forpliktet til å bygge et ettermæle som er større enn meg selv, fortsetter han.

Tigers nye firmalogo.

Nyheten fungerer som bensin på bålet på ryktene om at Tiger nå vil utvikle seg som businessmann, og at TGRs portefølje kanskje også vil inkludere golfutstyr.

Tigers utstyrssponsor Nike avslørte i høst at de skal slutte å produsere golfkøller. De siste ukene har det versert rykter i utstyrsmiljøet om at Tiger er en del av en  investorgruppe som vurderer et oppkjøp av TaylorMade fra Adidas. 

Lanseringen av TGR kommer en drøy uke etter at Tiger Woods trakk seg fra sesongstarten på PGA Tour i ellevte time, fordi han foreløpig ikke spiller på høyt nok nivå til å hevde seg.