Rory McIlroy og sportutstyrsselskapet Acushnet, som fører både Titleist og FootJoy i Europa, annonserte tirsdag at nord-iren ikke vil forlenge deres nåværende avtale utover dette året.

De siste ukene har det svirret rykter om en Nike-overgang for Rory McIlroy, verdt 250 millioner dollar – over 1,4 milliarder kroner – fordelt på ti år. Mye kan nå tyde på at det er hold i ryktene.

Dersom Rory skulle skrive under en avtale med den Oregon-baserte sportsgiganten kan Nike skilte med å ha golfverdenens to desidert største navn under sine vinger.

Les også: Nike-ryktene tiltar 

Dette er ikke første gang Titleist mister en stjernespiller til en konkurrent som tilbyr mer lukrative kontrakter. Sergio Garcia, Phil Mickelson og Ernie Els har alle vært Titleist-spillere, men spiller nå for henholdsvis TaylorMade og Callaway.

– Vårt mål har vært å tilby Rory det beste utstyret og den beste oppfølgingen for å hjelpe ham med å bli best i verden. Han har vært en fantastisk ambassadør for Titleist og FootJoy-merkene, og vi er stolte over hvordan vårt utstyr har bidratt til hans suksess. Vi ønsker Rory vårt beste, både personlig og profesjonelt på veien videre, sier sjef for Acushnet, Wally Uihlein i en pressemelding.

McIlroy takket Acushnet for «fem spennende og suksessfulle år»

– Jeg vil alltid sette pris på bidraget Titleist har gjort for å gjøre meg til spilleren jeg er i dag, sier McIlroy.

Les også: Nike frister Rory med milliardbeløp?