XXIO er et utstyrsmerke litt utenom det vanlige. Det japanske køllemerket er spesielt utviklet for å hjelpe spillere med lave svinghastigheter. De har imidlertid ikke vært enkle å få kloa i i Norge.

Køllene vises ikke i butikkhyllene, selges ikke i nettbutikker, og markedsføres verken i golfblader eller på nett.

XXIO har i stedet valgt en litt annerledes markedsføringsstrategi, der man flytter rundt noen få demosett på ulike baner, slik at køllene kan testes sammen med klubbens pro. Proen inviterer inn dem som han mener utstyret passer til, og de får sjansen til å teste køllene og selv være XXIO-ambassadører på sin hjemmebane. 

Med drivere fra 6700 til 9600 kroner og jernsett fra 11500 til 15900 kroner er det kanskje ikke så rart at markedsføringen ikke er rettet mot de store massene.

I denne ukens demohelg på Fornebu Indoor Golf Center i Akershus blir det imidlertid mulighet til å teste køllene i Norge for første gang. Da kommer en «master club fitter» fra Srixon til å være med på demodagen for å spesialtilpasse golfere med XXIO-utstyr.

Under PGA-messen i Orlando i januar møtte vi Jeff Brunski, sjefen for produktutvikling i Srixon for å lære mer om XXIO-produktene. Se intervjuet med ham under.