Var du en av de som reagerte på musikkstjernen Kygos avslappede klesstil da Norsk Golf nylig filmet ham på rangen på Fana?

Vel – skal vi tro Nikes nye golf-kolleksjon er dette stilen som nå skal pryde golfere.

Denne uken lanserte Nike sin vårkampanje «This is not the country club». Kleskoden har gått ut på dato, og Nike gir den yngre generasjonen golfere et alternativ.

Regler skal ikke diktere hva man går med. Kolleksjonen består av hettegensere, bøttehatter, snapbacks, five-panel capser som tidligere har vært forbeholdt skatere, og selv de klassiske golfplaggene har fått en egen urban vri.

(Hva synes du om den nye golf-stilen? Si din mening i kommentarfeltet under!)

Nike skyver på grensene, men gjør det med forsiktig dytting. Nok til å provosere tradisjonalister, nok til å engasjere nye generasjoner og dem som har fått nok av khakibukser og altfor piquet-skjorter.

Kolleksjonen skal passe uansett om du er på banen, rangen, klubbhuset, treningsstudio og viktigst av alt som plagg for fritiden din. Det skal ikke være nødvendig å bli en annen person med en gang føttene dine tar steget ut av bilen på golfklubbens parkeringsplass. 

Nikes frontfigurer for kampanjen er unge atleter som representerer den nye treningskulturen i golfsporten: Rory McIlroy, danske Torbjørn Olesen, Scott Pinckney og Patrick Rodgers.

Dette er ikke første gang Nike leker med alternativ stil og ny retning for golf. For noen år siden viste de fram denne ryggsekken for streetgolf. Et golfhull formet som den berømte swoosh-logoen, med lys langs kantene, var også med i den lille kampanjen Second Coming of Golf.

Kolleksjonen kommer til utvalgte norske butikker om et par uker.