Som et ledd i markedsføringen av storturneringen Norwegian Challenge skal i alt 3000 baller slås ut på norske golfbaner fra midten av juli og frem til turneringsstart 11. august. Målet er å skape fokus på turneringen, samt å trekke publikummere til arrangementet.

– Skal vi gjøre Norwegian Challenge til en golfhappening er vi avhengig av at golf-Norge støtter opp, også som tilskuere. Norwegian Challenge vil by på golfprestasjoner på meget høyt nivå, men muligheten til å vinne en tur til Solheim Cup for inntil fire personer er kanskje den ekstra gulroten som får enda flere folk til å komme, håper kommunikasjonsansvarlig Tom Gundersen i Norges Golfforbund.

De 3000 ballene som blir å finne på golfbaner i Norge har alle Norwegian Challenge-logo samt påskriften ”gevinstball”. Finner man en slik ball gjelder det å ta den med til Hauger en av turneringsdagene. Umiddelbart etter turneringen trekkes det nemlig ut en heldig vinner blant finnerne som får reise til årets Solheim Cup i Irland som arrangeres 23.-25. september 2011.

– Vi trekker ut en heldig vinner som får med seg det antall personer man har med seg til arrangementet, dog maks fire personer, sier forteller Gundersen.

Challenge Tour er turneringsserien på andre nivå innenfor profesjonell golf i Europa. Turneringsserien som arrangeres av PGA European Tour, består av et tjuetalls turneringer i og utenfor Europa. Fra 2011 er turneringsserien igjen tilbake i Norge etter tre års fravær, og det er ventet at alle de beste norsk proffspillerne stiller på Huager.

For regler og mer informasjon om Challenge-ballen klikk her