Diskusjonen rundt McIlroys utstyrsskifte var høylytt og preget av sterke meninger. En påfølgende sesong langt under pari ble en bekreftelse for dem som mente vidunderbarnet hadde valgt penger framfor kvalitet da han gikk fra Titleist til Nike. Hva tenker de når Rory nå er tilbake på vinnersporet?

 

Den sterke seieren over hjemmefavoritt Adam Scott i Australia markerte også overgangen til neste generasjon køller. Covert 2.0 er i bagen og effekten var ganske umiddelbar. Første generasjon av et produkt kan komme litt for tidlig i disse tider med konstant press på produsentene. Lanser nye køller og hold deg i live er trenden vi ser fra stadig flere merker. Vi så antydning til dette i TW13 mot TW14 skoen. Nike har helt klart lært noe og utviklet en bedre sko. I 2014 kommer vi også til å se det i Nikes RZN baller. Serien har tatt store steg videre og en av våre favorittballer i 2013 blir altså enda bedre.

 

I dette klippet fra Golf Monthly forteller McIlroy hva han har i bagen i dag. 

 

 

 

 

 

McIlroy er ikke den eneste som gjør suksess med Nikekøller i bagen. Charl Schwartzel vant Alfred Dunhill Championship foran Finch, Dyson og Fisher. Topp fire til Nike, og mange nye Covert 2.0 i bagene.

 

Nike er også i støtet på sosiale media. Denne nye reklamefilmen med McIlroy og Rooney (som riktig nok er for fotballdelen av Nike) har raskt blitt en netthit. På Twitter lanserte de tirsdag en kampanje der du kan designe sko Tiger skal bruke i en turnering. Denne konkurransen er noe skuffende kun åpen for deltakere bosatt i USA.

 

 

 

 

 

 

McIlroys jakke i videoen er Hyperadapt med 1/2 glidelås. Skoene han bruker er Lunar Control 2014.