Økningen i lesere av Norsk Golf skjer til tross for en opplagsnedgang på 3,6 prosent fra 2012 til 2013. I kategorien for «Sport, reise og vitenskap» er utviklingen i snitt et opplagsfall på 4,1 prosent.

 

Mens 73 114 magasiner av Norsk Golf ble sendt ut til norske husstander i 2012, var tallet for fjoråret sunket til 70 479, i tråd med medlemsnedgangen i norske golfklubber.

 

– Det er hyggelig å konstatere at Norsk Golf fortsetter å få flere lesere. Dette må jo bety at vi leverer et magasin med en god stoffmix   – utstyr, reiser, instruksjon, samt smått og stort av det som skjer i golfen  – som treffer norske golfere hjemme, sier redaktør Kristin Moe Krohn.

 

Av Mediebedriftenes Landsforenings oppdaterte lesertall for avis- og ukespresse, går det frem at netto lesertall for Norsk Golf er 96 000 mot 85 000 ved tilsvarende måling i fjor, en oppgang på 12,9 prosent.

 

Sportmedia har utgitt magasinet og drevet nettstedet norskgolf.no de siste fire årene. Fra og med 2014 overtar Norges Golfforbund (NGF) selv ansvaret for Norsk Golf med tilhørende nettsted. NGF har opprettet selskapet Norsk Golf AS som skal utgi magasinet, drifte nettstedet norskgolf.no, samt utvikle nye digitale informasjonsløsninger for nettbrett og mobil.

 

I nye lokaler på Ullevaal Stadion er redaksjonen nå i full gang med å lage årets første Norsk Golf.

 

– Våren banker på døren, og her har vi kvesset pennen for å gi våre lesere enda mer inspirasjon og lyst til å kose seg på golfbanen, sier Kristin Moe Krohn.

 

(Kilde: Kampanje.com