I utviklingsprosessen av denne nye F9 modellen valgte Cobra å hente inspirasjon fra sportsbilen Ferrari. Sportsbilen sitt bredeste punkt og «spoiler» sitter høyt opp for å gi minst mulig luftmotstand. Ifølge Cobra var dette direkte overførbart til en golfdriver: 

– Våre ingeniører har løftet omkretsen i midjen og bakdelen for å skape den mest aerodynamiske driveren som mulig, sier Tom Olsavsky hos Cobra Golf. Dette er også forklaringen bak navnet Speedback. 

(Artikkelen fortsetter under)

Køllehodet ser fartsfylt ut selv når det ligger stille ved adressering av ballen. (Foto: Cobra)

For at den høyere midt- og bakdelen ikke skulle løfte tyngdepunktet og skape for mye spinn i ballen, har Cobra kompensert med vekter ned og bak i køllehodet. Lite luftmotstand er ikke den eneste nyvinningen i denne modellen. 

Den har en ultralett karbontopp som er strukket ned og rundt kantene. Det gir en en sterkere og mer stabil konstruksjon, og dermed også rettere slag. Det lave tyngdepunktet skal hjelpe spilleren med å løfte ballen raskt opp i luften.

Denne modellen har også tilgivende egenskaper. Et typisk feiltreff får bedre resultat av den elliptiske trefflaten de benytter i F9. På godt norsk betyr det en skrå trefflate med ekstra lav hæl og ekstra høy tå.

Med en veiledende pris på 4499 kroner har Cobra KING F9 Speedback lagt seg på et noe lavere prisnivå sammenlignet med de andre toppmerkene. Egne modeller F9 Speedback tilbys til herre, senior, dame og til og med juniorer. Alle modellene er justerbare pluss/minus en halvannen grad i loft, og flere typer premiumskaft kommer som standard: Blant annet UST Helium, Fujikura Atmos Blue, Project X HZRDUS Smoke og Fujikura Atmos Black.