Oppdateringen inneholder flytoptimaliseringer, språkendringer og rettelser av diverse feil. Oppdateringen retter imidlertid ikke opp alle feil, opplyser NGF på sin hjemmeside

 

– GolfBox og deres utvikler Golferportal jobber nå med å rette de feilene som NGF har meldt inn. I denne prosessen tas det også hensyn til de tilbakemeldingene som GolfBox har mottatt fra brukerne. I de nærmeste ukene vil det derfor komme flere oppdateringer til appen som retter disse feilene. Per 19. august er iOS appen lastet ned over 7100 ganger, skriver NGF.

 

Golfbox og Golferportal jobber parallelt med Android og Windows Phone. Disse versjonene er for tiden til testing hos GolfBox, og NGF kommer tilbake med mer informasjon når disse er klare for nedlasting.

 

NGF raste da GolfBox lanserte den etterlengtede mobil-appen uten at NGF fikk gi grønt lys. Det ble oppdaget en rekke feil som NGF ønsket å rette opp i før lansering.

 

Noen dager etter lanseringen av appen møttes NGF og GolfBox til oppvaskmøte for å diskutere lanseringen og samarbeidet videre. Golfpresident Finn H. Andreassen fortalte Norsk Golf etter møtet at saken ikke får konsekvenser for deres videre samarbeid med GolfBox, og at de ventede oppdateringene ikke vil føre til ekstra kostnader for NGF. Han konkluderte med at lanseringen var et resultat av dårlig kommunikasjon mellom partene.

 

Les også: – App-lanseringen et resultat av dårlig kommunikasjon 

 

– Vi satser på å få til et fruktbart samarbeid videre. Vi synes GolfBox-systemet fungerer veldig bra. Det er et resultat av at de har hatt et nært samarbeid med oss og også andre forbund. Vi får skrive opp dette på kontoen over «small mistakes». Vi har intensjoner om videre godt samarbeid, sa Andreassen til Norsk Golf.