At Phil Mickelson har fått kallenavnet «Phil the Thrill», er definitivt ingen tilfeldighet.

Selv om han har vunnet hele 44 ganger på PGA-touren, inkludert fem majorer, er det hans unike evne til å underholde og sjokkere som har gjort Mickelson til en favoritt blant mange.

Man vet aldri helt hva som lurer rundt neste hjørne når man ser Mickelson på TV, og etter hvert som han har blitt eldre, virker det som om han har gjort sport i å forsøke å overraske, enten det gjelder å prøve seg på håpløst umulige slag fra vanskelige situasjoner (noe som blant annet kostet ham U.S. Open i 2006), slå høyrisikable lobbslag fra greenkanten når det er tilsynelatende helt unødvendig, hans allerede legendariske Twitter-konto, å spille turneringer med en skjorte som er mer egnet for forretningsmøter enn golf, da han vant The Masters med to drivere i bagen, eller da han under U.S. Open i 2018 plutselig slo en putt med vilje mens ballen fortsatt rullet. 

Og listen bare fortsetter.

Under helgens The Memorial Tournament Tournament i Ohio ble han nesten en parodi av seg selv.

Vi kan starte med hans nye teknikk med putteren:

 

I tillegg sørget han for litt ekstra reklame for sitt eget kaffemerke «Coffee for Wellness» med litt uortodoks produktplassering på greenen:

 

En titt på Googles søketrender viser at stuntet åpenbart fungerte:

 

Senere på avslutningsrunden valgte Mickelson putteren fra drøye 70 meter i fairway, med en halvsving som akkurat ikke nådde frem til green. Sett fra den positive siden fikk han i det minste mulighet til å skryte av at han hadde en eagleputt på dette par 4-hullet!

 

Og til slutt: en lay-up på et par 3-hull – med vilje! Kanskje Mickelsons ikke så subtile måte å fortelle arrangøren at forholdene på Muirfield Village var litt i det tøffeste laget?

 

Vi håper du aldri endrer deg, Phil!