Dominerende knotter og grep

Noen golfprodukter har ekstremt sterk posisjon i markedet. Softspikes og Golf Pride er tilbehørets Pro V1.

Publisert

De små tingene betyr ofte veldig mye. Ting du tar for gitt, som spikes under skoene. Selskapet Softspikes/PrideSports er #1 på dette produktet. Denne helgen brukte topp 3 i The Open deres spikes. Det samme gjorde 20 av de 26 første på PGA Tour i Sanderson Farm Championship og 20 av topp 28 på Web.com Tour.

Streetsko er helt klart en voksende trend i amatørmarkedet, men hos proffene er det fremdeles solide spikes som gjelder.

Golf Pride har en lignende posisjon i grepmarkedet. I The Open på Muirfield brukte 81% av spillerne Golf Pride grep. I Masters og US Open var tallene 82% og 79%.

8 av de 10 siste vinnerne i Masters og US Open, 9 av de 10 siste i The Open og 7 av de 10 siste i USPGA Championship vant med Golf Pride grep på køllene.

De to varemerkene har solid grep på markedet. Man kan spørre seg om dette er dårlig for utviklingen. At konkurranse skaper framskritt. Heldigvis er både Softspikes og Golf Pride kjent for å hele tiden utvikle seg. De gror ikke fast i gamle vaner, men leverer innovative produkter og lytter til forbrukernes ønsker. Spesielt på grepmarkedet har det også vist seg at det er rom for mindre selskap, for eksempel Pure Grips som i Norge selges på Hauger.

En annen ting Softspikes og Golf Pride grep har til felles er at mange golfere fullstendig overser å skifte dem ut. Sjekk under skoene dine. Bytt grepene dine eller i det minste gi dem en god vask.

Powered by Labrador CMS