TaylorMade SLDR forbindes med vekten som sklir på en skinne på sålen. Derfor kaller alle driveren ‘slider’. TaylorMade vil gjerne at vi kaller den S-L-D-R. Rett og slett staver navnet. For sklivekten er ikke med når SLDR fairwaywood og rescue lanseres. Og kanskje de ikke vil forbindes med den lille miniburgeren Sven Nordin og Rema 1000 reklamerer for.

 

SLDR skiller seg fra det meste på markedet i dag. Vi har lært at tyngdepunkt lavt og bak i hodet gir tilgivende egenskaper og god høyde på slagene. I SLDR har TaylorMade flyttet tyngdepunktet langt fram og lavt ned. Derfor er dette en kølleserie for gode spillere. Og andre som innehar forutsetningene for å få det beste ut av en kølle som er litt vrien å slå med. Det sier seg selv at SLDR bør prøves før man kjøper. Kanskje ikke den lureste serien å kjøpe uprøvd på nett.

 

Speed Pocket er på plass og etter TaylorMades eget utsagn bedre enn noen gang. Kanalen er ikke åpen, det vil ikke samle seg gress og jord i den. Men den skal kunne gi deg bedre ballhastighet. Hvis du da er en spiller i målgruppen for SLDR.

 

Både fairwaywood og rescue (det alle andre kaller hybrid) har Loft Sleeve. Med 1.5° opp og ned kan det bli et viktig verktøy for å finne riktig utgangsvinkel og optimal spinn.

 

 

 

SLDR fairwaywood kommer med Fujikura Speeder 77 skaft i Tour (14°), #3 (15°), HL (17°), #5 (19°) og 5HL (21°). Veiledende pris er 2095,- med standardskaftet. TP med oppgradert skaft til Motore Speeder TS 8.3 koster 2595,-. Kommer for salg 21.november.

 

SLDR Rescue har Fujikura Speeder 82 skaft i #2 (17°), #3 (19°), #4 (21°) og #5 (24°). Veiledende pris er 1695,- mens TP versjon med Motore Speeder TS 9.3 koster 1895,-. Kommer for salg 1.november.