Cobra Aerojet //

Da Vinci-inspirert teknologi skal gi deg mer lengde

Med inspirasjon av en eldgammel brotegning og moderne aerodynamikk har Cobra laget sin lengste driver noensinne.

Med ny og gammel teknologi lover Cobra lengre og rettere slag fra tee med Aerojet-familien.
Publisert Sist oppdatert

Arvtageren til den populære LTDx serien er klar. Cobras nye storsatsing, Aerojet, kombinerer middelaldersk og moderne ingeniørkunst for love spillere mer lengde mer og mer nøyaktighet fra tee.

De aller fleste golfere ønsker nettopp dette. Mer fart, men uten ballen går i skogen. I Aerojet-familien er driverne utstyrt med to nye teknologiske framskritt. Først og fremst er selve køllehodet designet på en mer aerodynamisk måte slik at den ligner mer på en flyvinge.

Rundere front og forhøyet hale gjør at Aerojeten ligner mer på en flyvinge.

Dette er for å minske luftmotstanden på køllehodet som igjen øker ballhastighet og svinghastighet.

Den andre teknologiske nyvinningen er langt fra like moderne. Vektelementet i driverhodet er nå designet etter en av Leonardo Da Vincis brotegnigner fra 1500-tallet. Den verdenskjente italieneren foreslo, lenge før det var standarden, å bygge en lang bro uten pilarer over vannet. Den samme inspirasjonen ble brukt av Vebjørn Sand da han tegnet gangbroen i Ås.

Nå har Cobra børstet støv av denne idéen og brukt den som mal for sitt nye 13 grams vektelement «PWR-bridge». Den nye vektskiven er mer kompakt og balansert som gir produsenten muligheten til å flytte vekten frem mot slagflaten og dermed mer ballhastighet uten å gå på bekostning av mer skru.

PWR-Bridgen henter inspirasjon fra en Da Vinci-tegnet bro fra 1504. Den sikrer lavere tyngdepunkt som gir mer lengde og mer tilgivelse.

Selve driveren kommer i tre forskjellige varianter for herrer og én for damer.

– Den nye Aerojet-familien er proppfull av aerodynamiske egenskaper, og alle versjonene er designet luftmotstand i tankene. Hovedforskjellene i forhold til andre produsenter er hvor buet fronten av driveren er og hvordan «halen» av hodet ser ut. Dette er for å redusere luftmotstanden. Sammenlignet med LTDx gir vi spillerne 1,5 mph høyere klubbhastighet og den er mye mer sikker fra tee, forteller Jose Miraflor, visepresident for markedsføring for Cobra Puma Golf til Norsk Golf.

Alle driverne er justerbare dersom man ønsker mer loft eller fade/draw-preferanse.

Hvem er målgruppen?

Modell For hvem Loft Pris
Aerojet LSTourspillere og lav handicappere9 og 10,5 grader5 800 kroner
AerojetFor dem som ønsker både fart og tilgivelse9, 10,5 og 12 grader5 800 kroner
Aerojet MaxDen mest tilgivende av de tre. Har også "draw bias"9, 10,5 og 12 grader5 800 kroner
Aerojet Max DameKombinerer tilgivelse og lengde12 grader5 800 kroner

Tall fra Cobra Puma Golf

Fairwooder, hybrider og jern

I tillegg til drivernyhetene består Aerojet-familien også av fairwooder, hybrider og jern. Hele familien er designet med samme aerodynamiske prinsipper som gir høyere klubbhastighet og mer tilgivelse.

Fairwaywoodene ligger på 3 500 kroner, mens hybridene kan bli din for 2 700 kroner.

Aerojet-familiens jern er rettet mot spillere som leter etter hjelp med ballhastighet og høyde. Her er PWR Bridge-vekten pakket inn i et mykt skummateriale som gir den en større bevegelighet enn et konvensjonelt design. Dette øker sannsynligheten for gode slag selv om man ikke nødvendigvis treffer «sweetspoten». Cobra fortsetter å tilby både jern og hybrider i One Length-versjoner.

I likhet med driverne kommer woodene i vanlig, LS og Max-versjoner.

For et sett med seks køller (5-jern til PW) ligger prisen på 8 500 kroner.

Aerojet-jernene gir deg mer lengde og mer høyde enn før

Hele Aerojet-familien blir tilgjengelig i norske butikker 10. februar.

Powered by Labrador CMS