Ny offensiv fra gammel kjempe
Klassikeren MacGregor gjør comeback med helt ny linje for 2010.
Når du har laget golfkøller siden 1897, kan du med rette hevde at du har greie på det. Det skal altså ikke skorte på erfaring når utstyrsprodusenten MacGregor nå gjør et nytt forsøk på å nå de store golfmassene.
I nærmere 60 år – fra begynnelsen av 1940-tallet til langt utpå 90-tallet – var MacGregor Golf et av de heteste merkene blant verdens beste spillere. MacGregor var overallt. Merket vant major-turneringer og var godt synlig i filmer som Caddyshack, men lykken varte ikke evig.
I racet mot årtusenskiftet ble MacGregor forbikjørt og senere parkert av mer effektive og godt smurte markedsføringsmaskiner hos Callaway, Nike, TaylorMade og Acushnet (Titleist, FootJoy og Cobra).
Men nå er den gamle stoltheten tilbake.
– Vi har med oss 113 års golfhistorie og 59 major-triumfer når vi nå relanserer MacGregor for golfere verden over, sier Marty Hanaka, toppsjef i Golfsmith, som er det nye lokomotivet for det klassiske golf-brandet.
– Det var en enkel beslutning å ta over dette merket. MacGregor klinger godt i ørene hos dem som kjenner sin golfhistorie, og vi er ikke så rent lite stolte når vi nå ruller ut en helt ny linje med produkter, sier Hanaka.
De nye produktene skal kombinere MacGregors tradisjoner med siste skrik innen golfteknologi.
Den nye linjen inkluderer:
• Drivere – M85T og M75T
• Jern – VIP smidde jern ($799.99), M85i jern
• Puttere – ROTA-serie med klassiske utforminger
• Fairwaywooder, hybrider and wedger
• Tilbehør – inkludert bager, baller, paraplyer m.m.