Tidsreise med Wilson

Sterke røtter i golfhistorien trekkes fram når Wilson skal finne seg selv.

Publisert

Et klassisk merke som ikke klarte å henge med når toget til det moderne golfmarkedet gikk. Samtidig et merke med kvalitetsprodukter og historie mange misunner dem. Nå skal Wilson etableres på nytt, de skal finne sin plass. Produktene er på plass, men image er viktig. Image selger. Wilson har valgt å brukte sin stolte historie når de skal skvise seg inn på toget som er like overfylt som Tokyoekspressen i rushtiden.

Heldigvis har Wilson mer enn bare ord. De lanserer i år flere retroprodukter og viser fram retrostil på golfbanen. Den klassiske røde og hvite bagen med det gamle Wilsonskjoldet skal brukes i en begrenset periode av enkelte spillere. Harrington, Streelman, Barnes, Lawrie, Siem og Wall tok dem i spill fra 30.januar. Tyske Marcel Siem er årets store signering for Wilson. En spiller som utmerker seg både med godt spill da han stadig er i toppen på European Tour, og med sin hestehale og temperament.

Wall, Siem og Lawrie i Omega Dubai Desert Classic. 

2014 er hundreårsjubileum for Wilson. I denne perioden har de samlet sammen en rekke majorseire med køllene sine. 61 majorvinnere har brukt Wilsons jernkøller, 82 har brukt wedgene. Legender som Gene Sarazen og Sam Snead er inne på den historiske listen.

Retroprodukter som kommer for salg inkluderer suksessballen DX2 Soft med samme innpakning som på 50-tallet. DX2 Soft var ikke pakket i gullfolie da vi testet den i fjor, men vi syns allikevel at den var en av årets to beste baller. Nexus bærebag, luer, capser, headcover, håndkle og paraply får også retrofinish.

De lekre bladkøllene FG Tour 100 viser fram både historie og håndverk.

Powered by Labrador CMS