Golf-Norge Rundt//

Ansatt for å løfte norsk simgolf-tjeneste ut i verden

På ett år har 80 prosent av Norges simulatorsentre byttet over til Albas bookingtjeneste. Nå skal selskapet satse i utlandet, med en nyansatt på laget. 

Mike Pennick er ansatt i Alba for at den norske oppstartsbedriften skal kunne vokse ytterligere i utlandet.
Publisert Sist oppdatert

Det norske golfselskapet Alba har ansatt Mike Pennick som ny Chief Commercial Officer, med oppstart 1. september. Ansettelsen markerer starten på en offensiv internasjonal satsing for selskapet, som allerede dominerer hjemmemarkedet stort.

Pennick er fra Holywood i Nord-Irland, der han har vokst opp på samme golfklubb med selveste Rory McIlroy. På CV-en har han hatt ledende kommersielle roller i selskaper som Google, Expedia og AutoStore. Pennick har stått bak flere internasjonale lanseringer og ledet globale salgsteam i stor skala. Nå går han inn i golfindustrien med ambisjonene intakt.

– Jeg er begeistret over å bli med i Alba på et så avgjørende og spennende tidspunkt, sier nyansettelsen Mike Pennick.

– Det de har bygget opp på så kort tid er ekstremt imponerende. De har et produkt som allerede har endret simulatorgolf i Norge, og som nå er klart for å rulles ut globalt.

Stor etterspørsel

Erik Holm

Etterspørselen etter simulatorgolf øker ekstremt over hele verden, og Alba har som mål skal hjelpe sentre, klubber og proer med å spare tid, tjene mer og gi golfere en bedre opplevelse.

Siden oppstarten i fjor har nesten 100.000 nordmenn spilt simgolf med hjelp fra bookingssystemet til Alba. På dette ene året har selskapet tatt over 80 prosent av simulatormarkedet, og ingen sentre som har byttet til Alba, har gått bort fra tjenesten. 

Plattformen, som er utelukkende spesialdesignet for simulatorgolf, og hjelper aktører med booking, drift og inntektsoptimalisering. 

Nå åpnes plattformen for kunder over hele verden.

– Å få med Mike er et gjennombrudd for Alba, sier Erik Holm, CEO og grunnlegger.

– Han har en helt unik kombinasjon av kommersiell teft, global erfaring og ekte rå lidenskap for golf. CV-en hans fra noen av verdens mest anerkjente techselskaper sier sitt og vi er svært heldige som får ham med på laget når vi nå satser internasjonalt, legger han til. 

Alba har allerede startet utrullingen i Europa og Nord-Amerika, og er i dialog med partnere i flere nye markeder.

Powered by Labrador CMS