30-åringen er allerede godt i gang med jobben, og har i disse dager vært i Las Vegas for å spille inn promovideoer og planlegge produktstrategi for den nye kølleserien. Du spør deg kanskje hvorfor Timberlake er ansatt av en golfkølleprodusent?

 

Callaway ønsker å utvide seg i det yngre markedet, og målet er at et verdenskjent ikon som Timberlake skal bidra til nettopp det. Dette er ikke første gang Callaway drar inn berømtheter som er kjent for det meste annet enn golf i sin markedsføringsstrategi. På slutten av 1990-tallet var Microsoft-grunnlegger Bill Gates med i deres reklamevideoer. Timberlakes engasjement vil derimot gå mye dypere.

 

– Først ble vi tiltrukket av ham fordi han er en fantastisk golfer. Mens årene har gått har vi blitt stadig bedre kjent med ham, og han har et stort talent. Han har en veldig sterk formening om hvordan ting bør se ut, føles og høres ut – han har mye å komme med. Disse talentene vil tjene oss godt når vi forsøker å nå den neste generasjonen golfere, i tillegg til våre eksisterende kunder, sier Tim Buckman, talsmann for Callaway Golf.

 

Se reklamevideoen Timberlake har vært med på å produsere under.

 

 

 

 

(Kilde: North County Times)