Las Vegas er gambling-byen over alle gambling-byer, og dermed er det bare passende at det er dette som blir arena for nimilllionerdollars-matchen som spilles under amerikanernes thanksgiving-helg.

Ja, du leste riktig: ni millioner dollar for én oppvisningsmatch, det vil si bare én million dollar mindre enn bonusen som årets sammenlagtvinner av FedEx Cup på PGA-touren stikker av med.

(Artikkelen fortsetter under)

 

Det er det amerikanske produksjonsselskapet Turner Sports som skal produsere begivenheten, som kun kommer til å bli vist som «pay-per-view». Hva prisen blir for følge matchen, er foreløpig ukjent, og det er også uvisst hvor (eller om) den blir sendt i Norge.

Tiger og Phil har også inngått avtaler med andre TV-selskaper som skal lage dokumentarepisoder i forkant av matchen, eget «behind the scenes»-innhold underveis, og komprimerte høydepunkter som skal spres på sosiale medier.

Ettersom TV-produksjonen kun følger to spillere, blir sendingen garantert fullstappet av teknologi for å løfte seeropplevelsen, som mikrofoner festet på begge spillerne og ProTracer-teknologi på de fleste slag.

Som en del av livesendingen kommer Woods og Mickelson også til å gjøre veddemål mot hverandre på siden, hvor de kan utfordre hverandre til longest-drive-konkurranser, nærmest pinnen og lignende. 

Pengene blir donert til en veldedighet som spillerne selv velger.