‘Script’ er perfekt for klessponsorene som da får velge hva som blir vist fram til millioner av tv-seere. Hver spiller ser ut til å ha sin stil, men i mange tilfeller er denne stilen mer eller mindre laget av eller sammen med merket de bruker. De har full kontroll på spillerens image, så lenge han eller hun ikke åpner munnen eller gjør noe dumt.

 

Klær påvirker vår oppfatning av en spiller. Mange har sagt at Rory McIlroy så tøffere ut i Oakleys klær. Da Charl Schwartzel plutselig stilte opp i knallgult med blå bukser etterlyste man den kule sorte/grå stilen. Pumas Graham DeLaet er et glimrende eksempel på å skape noe fansen skal forbinde seg med. På søndag spiller canadieren alltid i rødt og hvitt, nasjonens farger.

 

Det er først og fremst gigantene Nike, Puma og Adidas som er kjent for slike planlagte antrekk. De siste årene har mindre merker som Alial Fital, IZOD og Peter Millar kastet seg på trenden. Men spilleren veldig mange alltid gleder seg til å se antrekksplanen for kommer ikke fra noen av disse. Det er Billy Horschel med RLX, Ralph Laurens sportskolleksjon. Blekksprutbuksene på Merion i 2013 har fått legendestatus. I år er klesmesteren litt nedtonet men fremdeles kraftfull og tydelig i stilen.

 

 

RLX – Billy Horschel og Luke Donald.

 

J.Lindeberg – Jamie Donaldson.

 

Puma – Rickie Fowler, Graham DeLaet og Jonas Blixt.

 

Ashworth – Justin Rose. Ashworth er samme selskap som TaylorMade-adidas.

 

Adidas – Sergio Garcia og Dustin Johnson.

 

IZOD – Webb Simpson.

 

Oakley – Zach Johnson og Bubba Watson.

 

Peter Millar – Bill Haas, Brandt Snedeker og Harris English.

 

Nike – Rory McIlroy, Russel Henley og Francesco Molinari.