Messen over alle messer

I dag starter PGA Show i Orlando. Hvis du har noe å selge til golfere, er det her du skal være denne uken.

Publisert

PGA Show er et stort og viktig arrangement for golfindustrien. Ikke i spesielt stor grad for de store produsentene, de har lansert det aller meste i løpet av en hektisk høst og vinter. Det foregår fremdeles veldig mye som angår dem, men produktlanseringer er ikke lenger en viktig del av messen. Alle vet hva de har, nå skal de få ta, føle på og svingen med køllene.

For de mindre produsentene og alle med en ny ide er PGA Show nøkkelen til suksess. Gjør du godt inntrykk her havner produktet på alle nettsider og blogger i løpet av få timer. Tilsvarende effekt i negativ retning kan også forekomme, det har dukket opp noen vanvittige ting i løpet av årene. De små viser fram produkter og ideer, de store bygger merkevaren sin.

Klassikere

Enkelte produkter legger golfverden for sine føtter i løpet av messen. Game Golf og SwingByte er meget gode eksempler på det. True Linkswear og Seamus Golf er selskap som viser seg fra sin beste hvert år de er med.

Et godt produkt er ikke den eneste måten å få oppmerksomhet. Cobra Puma er kjent for legendariske show sammen med Red Bull. De tar vanligvis med DJ og en kjempecaps. Det er alt som skal til, da skiller de seg ut. Callaway satt fyr på sosiale medier da de tok med en tanks. De har en putter som heter Tank. Nike stjal showet på demodagen for noen år siden med Covert og sin farts- og lengdeutfordring.

I fjor fikk TaylorMade enorm oppmerksomhet for sitt forsøk på å friske opp golfsporten. Gjør noe nytt og ta tak i problemene med for eksempel sakte spill.

Demodagen

Den enorme rangen er åsted for demodagen. Alle køller, alle baller og alle gadgets relatert til trening, sving og spill er på plass her. 

Messen

Utstillere kjemper om oppmerksomheten. Det er så store dimensjoner at man bør planlegge grundig hvis man vil være effektiv. PGA Show har egen app som kan brukes til dette. På messegulvet kan det dukke opp gullkorn. Produkter man aldri har hørt om forekommer sjeldnere i disse dager, det får sosiale medier skylden for.


Hva får vi se i år?

På demodagen forventer vi fokus på myke baller. Callaway og Wilson vil være i fremste rekke. På køllefronten blir nok endring av tyngdepunkt og lav spinn være viktig i vise fram. Vi blir ikke forundret om det oppstår intern konkurranse på stedet om å vise kundene hvem som virkelig har den beste lavtspinnende driveren.

Noen asiatiske merker dukker sikkert opp med eksotiske køller, og får fortjent oppmerksomhet for det. De kommer til å selge lite eller ingenting, men kult er det.

Sporingsdingser som Arccos, Game Golf og kanskje finske CaddieON blir viktige. Vi håper de har utviklet seg enda mer, kanskje med integrasjon med svinganalyse. Flere konkurrenter hadde også vært fint.

Personlig launch monitor blir en sikker vinner med SkyTrak. Forhåpentligvis dukker det også opp andre. Disse vil vises fram som treningsverktøy, men de beste vil med stor sikkerhet vise hvordan de også kan brukes som hjemmesimulator.

Helsprø sko, treningshjelpemidler ingen skjønner noe som helst av og fullstendig unyttige dingser som bare betyr mer vekt i bagen din kan vi love at det blir mye av. Her får dere noen godbiter fra tidligere år. Tidenes styggeste barfotsko, en gressofa og en stående putter.

Powered by Labrador CMS