Speedzone-driver

De to nye driverne KING SPEEDZONE og KING SPEEDZONE XTREME er ifølge Cobra deres mest fartsfylte drivere noensinne. I konstruksjonen av køllehodet har de hentet inspirasjon fra racerbiler, og resultatet er seks ulike «soner» med forbedring:

1. «Power-zone»: Den maskinfreste slagflaten, CNC Infinity Face, beskrives som «motoren» til driveren av Cobra. Slagflaten har et lett gjenkjennelig mønster med et liggende åttetall på tvers av slagflaten. Den nye slagflaten skal ha et enda støre sweetspot, og det maskinfreste mønsteret skal bidra til stabile resultater også ved feiltreff.

2. «Strength-zone»: De nye driverne har fått et helt nytt chassis som Cobra kaller Titanium T-Bar Speed Chassis. De har fjernet unødvendig titanium i slagflaten og byttet ut med karbon for å spare vekt, men beholdt en titaniumsstripe i midten av køllehodet som knyttet sammen slagflaten med baksiden av kronen. Det skal gi et sterkere og mer stabilt køllehode, samtidig som at vekten flyttes lavere i køllehodet for høyere ballbane kombinert med lite spinn.

3. «Light-zone»: Det nye køllehodet har mer karbon enn noen gang, og den nye karbonkronen utgjør nå 50 prosent av hele køllehodet. Den sparte vekten har blitt flyttet lavt og langt bak, der hvor den gjør mest nytte for seg.

4. «Low CG-zone»: Et lavt tyngdepunkt er avgjørende for å sikre høy ballbane kombinert med mye rull. I Speedzone er 69 gram (sammenlignet med 40 gram i forgjengeren Speedback) blitt flyttet lavt i køllehodet for å skape en bedre ballbane.

5. «Aero-zone»: Inspirasjonen fra racerbiler har også ført til et mer aerodynamisk køllehodet som beveger seg effektivt gjennom luften med minimal luftmotstand.

6. Stability-zone: Speedzones nye køllehode har flyttet så mye vekt som mulig vekk fra slagflaten for å maksimere stabiliteten på feiltreff.

Køllehodet på King Speedzone-driveren har en tradisjonell utforming og vil ha mulighet til å justere vekten frem eller langt bak. Xtreme-driverren har en større profil, og vil ikke være justerbar. Den har mer vekt ute i perimeteret i tillegg til en 17 gram tung tungsten-vekt langt bak i køllehodet. Dette skal visstnok være Cobras mest tilgivende driver noensinne.

Driverne vil koste 4 499 kroner.

(Artikkelen fortsetter under)

Slik ser de nye fairwaywoodene og hybridene ut. De vil koste henholdsvis 2999 og 2299 kroner.

 

 

Speedzone-jernkøller

Det første du vil legge merke til i de nye Speedzone-jernkøllene, er den tynne topplinjen på oversiden av køllehodet. For første gang noensinne har Cobra nå gjort topplinjen i en jernkølle i karbonfiber – på samme måte som har blitt vanlig i drivere. Inspirasjonen er igjen hentet fra racerbiler.

Speedzone har fått flyttet mer vekt langt ned i køllehodet for høyere ballbane fra firer- til syverjern, køllehodet er blitt mer stabilt, vibrasjoner i køllehodet er minimert for å gi ekstra god følelse i balltreffet, og slagflaten i de ulike jernkøllene er frest på forskjellige måter for å gi riktig spinn til hver kølle: De lengste jernkøllene i bagen har mindre spinn, mens de korte jernene og wedgene har mye.

Legg merke til topplinjen i karbon.

King Speedzone-jernkøllene vil koste 6 999 kroner. De kommer også i Cobras populære One Length-versjon, der alle køllene har samme lengde på skaftet. Disse vil ha samme pris som standardversjonen.

Hele King Speedzone-serien som lanseres i 2020, vil også fortsette med det Arccoss-utviklede slagsporingssystemet Cobra Connect i grepene, der du kan spore slagene dine på mobiltelefonen og analysere spillet ditt underveis og etter runden.